Seuraa

Käyttäjäoikeudet Navitassa

Navitan käyttäjille näkyviä työkaluja, muokkaamisoikeuksia ja lukuoikeuksia hallitaan käyttäjäoikeuksilla.

KÄYTTÄJÄROOLIT

Käyttäjäoikeuksien hallinta tapahtuu jakamalla käyttäjille erilaisia käyttäjärooleja yrityksen tietokantaan. Erilaisten käyttäjäroolien kuvaukset löytyvät valitsemalla Malli - Toimintojen käyttäjäroolit:

Database roles -sarakkessa on lueteltu, mitä mitä käyttäjärooleja tarvitaan kunkin työkalun tai valikon käyttämiseen.

Tähdellä merkityt työkalut tai näkymät ovat automaattisesti kaikkien käyttäjien nähtävissä eikä niihin tarvita erillisiä käyttärooleja. Näiden valikkojen näkemiseen riittää, että käyttäjällä on pääsy kyseenomaiseen tietokantaan.

Käyttäjärooleja valittuna olevaan tietokantaan voidaan jakaa valitsemalla Malli - tietokantaoikeudet ja taulukosta Roolit tietokannassa:

Kursiivilla kirjoitetut roolit ovat järjestelmään valmiiksi asennettuja rooleja, eikä niitä voi muokata.

Luettelon loput roolit ovat käyttäjän itse luomia rooleja, joita voidaan muokata, poistaa tai lisätä klikkaamalla roolin nimeä.

Kunkin rooli jälkeen taulukossa on kuvaus siitä, mihin toimintoihin kyseinen rooli antaa pääsyn sekä kaikki tämän roolin omaavat tietokannan käyttäjät.

Uusi käyttäjä voidaan lisätä haluttuun käyttäjärooliin klikkaamalla Käyttäjä-sarakkeen nuoli-kuvaketta. Samalla toiminnolla voidaan myös poistaa käyttäjän oikeuksia.

KÄYTTÄJÄPROFIILIT

Navitaan voidaan lisätä erilaisia oikeuksia eri käyttäjille. Navitan tyypillisimpiä käyttäjiä ja heille ehdotetuja käyttäoikeuksia esitellään omissa artikkeleissaan:

Oliko tämä artikkeli hyödyllinen?
0/0 koki tästä olevan apua
Lisäkysymyksiä? Lähetä pyyntö

Kommentit

Palvelun toteuttaa Zendesk